سبک دکوراسیون صنعتی چیست؟

این سبک با به کار بردن عناصر قدیمی در کنار عناصر شیکِ مدرن، جلوه ای خاص و منحصر به فرد در محیط خانه به وجود می آورد. این سبک بر خلاف دیگر سبک های دکوراسیون، تلاش می کند تا مصالح ساختمانی را بدون هیچ پوششی در فضای داخلی منزل، در معرض نمایش بگذارد. بد نیست بدانید که این نوع دکوراسیون در انتخاب و چیدمان مبلمان و اثاثیه به کارایی آن ها نیز توجه می کند و از آن اغلب برای دیزاین خانه ها و واحدهای آپارتمانی با سقف بلند، خانه های مدرن و فضاهای اداری و تجاری استفاده می شود.

ریشه سبک دکوراسیون صنعتی به چه زمانی باز می گردد؟

به طور کلی می توان گفت ریشه سبک دکوراسیون صنعتی به اوایل قرن بیستم باز می گردد. در این زمان با اتمام انقلاب صنعتی دوم، کارخانه های اروپای غربی تعطیل شدند و محل تولید محصولات خود را به کشورهایی با نیروی کار ارزان تر انتقال دادند. در نتیجه بسیاری از این ساختمان ها متروکه شدند. اما سال ها بعد با افزایش وسعت شهرها و افزایش جمعیت، نیاز به فضای سکونت بیشتر شد. بنابراین بسیاری از این کارخانه های متروکه به مناطق مسکونی تبدیل شدند و از آن زمان استفاده از سبک دکوراسیون صنعتی رواج پیدا کرد.

سبک دکوراسیون صنعتی برای چه مکان های مناسب است؟

همان طور که در بخش های قبل اشاره کردیم، این سبک می تواند در انبارها و فضاهای صنعتی که بازسازی شده اند، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با توجه به ویژگی های دکوراسیون صنعتی، آپارتمان هایی با سقف مرتفع، فضاهای اداری و تجاری و آپارتمان های مدرن، مناسب ترین گزینه برای اجرای این سبک می باشند. البته که اگر مجذوب سادگی و منحصر به فرد بودن این سبک شده اید، می توانید آن را در هر مکانی که علاقه دارید، به کار ببرید.